Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Wednesday, April 3, 2013

Oii Cikgu Nong, hang baru masuk UMNO 2,3 hari dah berasa macam bekas MB Kedah pasai apa?



Oleh: Mat Kering

Oleh kerana tarak sapa sudi nak layan Cikgu Non pecacai UMNO ni, mai bagi akulah layan dia, memang padan dengan aku pun orang bawahan PAS tapi kurang-kurangnya aku lebih baik sikit dari Cikgu Non sebab aku berjuang di pihak yang benar manakala Cikgu Non dah masuk dalam tong taik.

Semalam aku pi dengar ceramah Dato Mahfuz Omar di Alog Mengkudu, kata Mahfuz, ada ketuloi UMNO dok cabar dia debat (Mahfuz pun tak cakap ketuloi tu sapa... tapi semua orang faham sapa lagi) mengenai penyelewengan BN bernilai RM403 juta. Yang Mahfuz heran, ketuloi tu pun belum masuk atau bersama UMNO BN lagi masa penyelewengan RM403 juta tu berlaku.

"Kalau bekas MB Kedah yang cabar debat, tak tunggu Subuh lagi saya terima sebab depa yang terbabit dengan isu RM403 juta, depa patut jawab... ini ketuloi tu pulak pi ajak debat, dia tau apa?! Dia bukan dok dalam BN masa tu," hentam Mahfuz...puaih aih aku dengark.

Sungguh jugak pon, yang patut jawab ialah para pemimpin BN Kedah yang terbabit dengan kemungkaran pengurusan kewangan negeri tu. Ini tidak depa hanya berdiam diri kamdian serah dekat Cikgu Non yang tak tau apa-apa nak debat. Agaknya depa tau kalau Cikgu Non yang debat, kalah pun tak malu sebab orang tau  Cikgu Non tu sapa... kaki bohong, fitnah dan putaq alam. Hari ni aku baca akhbar harian pemutarbelit lapor Cikgu Non kata Ustaz Azizan patut dipecat dari PAS (aitt dia pulak jadi jkuasa disiplin PAS) kerana pakai laju berlogo BN... laa bila masa Ustaz Azizan pakai logo dacing, yg dia pakai masa program gotong royong tu ialah IM4U... mangkark punya Cikgu Non, benda terang orang semua tau macam tu pun nak menipu apatah lagi benda yang orang tak tau cerita sebenar lagiiilah tipu!

Cukup dulu sikit aku layan kaki auta UMNO ni... tak maula nak cerita kisah peribadi sebab itu bukan cara Islam sebab kalau aku cerita kisah peribadi dia... fuhh mestiii..opss cukup dulu.

Warta Darul Aman

Arkib