Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Tuesday, February 19, 2013

'The Last Supper' for Duke...

Oleh: Pak Dee

Ketua Blogger UMNO Kedah, Hafiz Azmi atau nama gelarannya Mc Theory macam naik sasau apabila identiti seorang anak buahnya terdedah, lalu keluarlah sebuah cerita dari blognya... konon pendedahan ahli-ahli TMK sorang demi sorang. Tak lalu aku nak baca sampai habis, macam budak-budak...

Punca Hafiz ni meracau bila rakannya Duke disebut secara 'kabur' dalam tulisan ini akan identitinya... Aku baca dua tiga kali posting yg aku buat tu, tak tahu pulak kat mana identitinya yang terdedah sehingga orang boleh kenal siapa dia. Langsung tak sebut pun namanya, tak letak foto dia walaupun ada foto tu, dok mana, menantu sapa, bini dia sapa, bini kerja apa, dulu kerja mana, sakit apa, berapa tahun dia kawin baru dapat anak, anak berapa, cerita sebelum nak jadi kawin...? Kami pun reti jaga maruah orang walaupun bagi hangpa maruah selain dari orang hangpa nilainya cuma seduit dua. Hangpa lanyak, kutuk, maki dan fitnah cukup-cukup langsung takdak belas kasihan. Dahsyat sungguh ketaksuban politik depa... sampai macam tu sekali, hilang rasa perikemanusiaan hanya kerana politik.

Pesanan ikhlas untuk Hafiz tarbiyahlah anak-anak buah hang bagi jadi manusia beriman, buat kerja ikut cara Islam!

Kepada Duke pulak... sudah-sudahlah, berhentilah menegak benang basah. Menuduh orang memfitnah tu pun fitnah jugak namanya. Belajarlah sama menjadi manusia yang kenal sedara mara, tahu menghormati orang yang selama ni menghormati kita... hang tau berapa banyak airmata si polan yang tumpah kerana tak sangka orang yang mencerca peribadinya ialah hang! Golongan hawa yg lemah pun hang tak peduli untuk dibaham. Cuba sewaktu hang dalam keadaan waras... hang baca balik ayat yang hang tohmahkan itu...

Kemudian hang belasah pula Zulya dan kutuk habis-habisan macam orang hilang akal atas sebab yang hang maklum. Zulya tak sebusuk hati perut hang (maaf kasaq bahasa aku pasai geram)... kalau tak kerana Zulya yang menyekat, rakan satu sekolah hang tu dah tak tinggai sorat benang pun habih kena 'londeh'.

Sekarang dalam usaha menegakkan benang basah... daripada Nik Aziz sampai Azam Awang dan Sanusi Setpol semua yang 'heret' sekali utk justifikasi dan respond terhadap Puteri Lindungan Bulan. Mengapa fikiran hang bercelaru sampai macam tu sekali.

Cukuplah Duke... aku harapkan tulisan ini adalah yang TERAKHIR untuk mengulas isu hang dalam blog ini. Maaf kalau terkasar bahasa. Atas arahan boss aku...ini last aku nak respond pasai Duke... Wassalam.





Warta Darul Aman

Arkib