Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Sunday, February 17, 2013

Siapa dia Duke yang diupah serang Zulya ni?


Oleh: Zam Alakazam

ZA hanya mengikuti dengan penuh geram Pengarah Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kedah, Tuan Haji Zulkifli Yahaya a.k.a. Zulya diserang secara bersiri oleh sebuah blog bernama Duke's Blog. ZA seperti rakan-rakan yang lain tidak dapat berbuat apa-apa kerana tuan punya badan arahkan jangan layan. Baru pagi ni ZA bersembang dengan rakan setugas PDJ, tahulah akan rohsia apa sebenarnya yang berlaku. Cuma hari ni, melalui Pak Dee... nada Zulya dalam isu serangan terhadap dirinya sudah bertukar, iaitu katanya, ikut suka hangpalah, buat apa yang patut.

Rupanya serangan terhadap Zulya adalah serangan berbayar. Kira-kira lumayan jugak upahnya, cuma kurang pandai director penyerang tu pi serang Zulya buat apa, dia bukan nak jadi calon pun. Rupanya dia diserang atas sebab yang lain... sebab ada hubungan dalam satu isu yang ada perkaitan dengan dirinya. Mangkuk buih punya orang, main isu politik dah laa, yang pi dok ghawit dengan perkara peribadi tak berkenaan politik buat apa.

Orang yang diupah pula bukan sebarang orang, dulu ngaji sekolah agama. Nampak macam warak... kerja sepenuh masa sebagai blogger yang dibayar. Dia ni baik dgn boss Putra.. cuma aku simpati sikitlah dengan blogger ni sebab bukan sihat sangat pun... konon sakitnya ala-ala sakit Tun Razak dulu. ZA citer ckit je tu... biag ZA nak tengok dia nak kelupog macam mana lepas ni. Dia nak cari masjid mana buat sumpah laknat kata Duke tu bukan dia, depan umah pak mentua pun masjid dekat je tu, pilah buat sumpah laknat.. pangge Datuk Trio mai jadi saksi.

Oh ya one more.. Ni ZA dibekalkan dengan foto yang diambil oleh bekas rakan media baru UMNO ('bekas' sebab laa ni dia tak aktif dah pun... suruh buat kerja tapi upah untuk orang tertentu saja)... foto penuh Duke (panggilan sejak zaman sekolah dulu lagi) waktu naik pentas perkenalkan dirinya dan blognya di program media baru UiTM Merbok aritu.. nak siar tak siar sama banyak ni, hmmm tak payah lagi kot...

Warta Darul Aman

Arkib