Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Thursday, February 21, 2013

Orang lain gaduh juga...tapi tak macam UMNO, sampai roboh bangunan... kah kah kah!!

Oleh : TUKUL BESI 



Berita panas ni dijamin tak masuk Utusan Meloya dan TV3 Suku


Manusia mana kat dunia ni yang tak boleh dikritik..dikomen...atau ditegur...melainkan para nabi dan rasul...kerana mereka dah terserlah dengan sifat maksum dari segala dosa dan kesilapan...tapi kalau dah kita sama-sama manusia marhein biasa ni...yang imannya pun macam roda..hari ni kat atas..hari esok kat bawah...malam ni kuat..bangun tahajud...lepas tu sebulan tidoq berdengkuq..subuh pun jadi subuh gajah...memang sure...jelas tanpa disuluh-suluh tentunya ada kesilapan dan boleh ditegur...

He.heh...dalam PAS pulak..tegur menegur..itu tandanya kita semua pakat sayang menyayangi antara satu sama lain..matlamatnya nak tengok semuanya jadi elok...dan sikap PAS sendiri juga terbuka..dan menerima pandangan membina dari ahli-ahli untuk memantapkan jemaah...sikap sayangnya ahli kepada parti memang menjadi budaya sihat dalam PAS..cuma mungkin cara mengkritik atau memberi pandangan tu..agak berbeza,,,,ada yang cara hikmah..lembut...ada yang berterus terang..dan ada juga yang macam panglima perang...tapi tujuannya tetap sama..

Tapi mai kita tengok pula..apa yang jadi kat UMNO...Tukuk Besi nak kongsi dengan semua...kes tembok dinding di pejabat UMNO Bahagian Jerlun dirobohkan oleh ahli UMNO sendiri...Ketua UMNO Bahagian Jerlun, Dato'Abu Hassan bagi statement kat media..anggap runtuhan berkenaan satu pencerobohan. 

Sementara itu, bekas ketua UMNO Bahagian Jerlun, Abdul Rahman Ariffin yang dipertanggungjawabkan dalam hal pencerobohan itu..menempelak Abu Hassan, katanya apa hak UMNO nak tahan perbuatannya. Bangunan tu bukan milik persendirian dan UMNO bukan satu badan kerajaan yang perlu pergerakan secara rasmi. Baginya suka hatinyalah nak renovate ke..nak ubah suai ke...lagi pun katanya Abu Hassan dok sembang deras sangat pasai apa...bangunan tu dah lima tahun tak digunakan. 

Tetapi lain pula kata Abu Hassan k, dia menyifatkan tindakan Abdul Rahman adalah perbuatan khianat dan boleh disifatkan bertujuan merosakkan harta benda parti. Abu Hassan tak mau bincang apa-apa lagi dan beliau nak buat laporan polis saja...

Bagi Abdul Rahman pula, katanya tindakan Abu Hassan mencerminkan beliau tidak akur dan tidak patuh pada 7 amanat Presiden UMNO, Najib Tun Razak. Baginya kenapa sampai nak buat laporan polis, sepatutnya bincanglah dulu. 

Heheheh..Tukul Besi cuma nak tumpang gelak...UMNO bercakaq sampai roboh markas..roboh pejabat depa...tak segan silu...buat report polis..dalam hati masing-masing kata 'padan muka'. Masing-masing ada agenda sendiri...masing-masing nak tunjuk kuasa sendiri...last-last tembok bangunan jadi mangsa...

Sorang nak kekal kuasa..sorang lagi nak balas dendam..heheheh..eloklah tu..tapi yang hairannya Utusan Meloya..Berita Hairan..TV3 suku..RTM sasau...tak pun buat liputan meluas pasai kes ni....tapi kalau sikit saja berlaku percaturan atau perselisihan faham sesama ahli atau pemimpin dalam PAS...woooo..wooii..5 hari 5 malam dok ulang tayang ceritu tu..saja..sampai budak umuq 5 tahun pun..boleh tau..apa sat lagi berita yang nak keluar dalam TV. Surat khabaq pun...lebihkan page...tambah menambah..edit mengedit....tak cukup satu muka..5-6 muka dia bagi ruang....walhalnya kalau sesama pemimpin pas berbeza pendapat dan pandangan pun..tak siapa pun yang pi roboh markas..bakaq markas...katuk dinding markas...katuk cermin markas....

Heeeiiii...lihatlah bezanya UMNO dengan PAS..betapa teruknya UMNO nie........tak dapat dinafikan lagi....
Tukul Besi...nak tungguh depa pi roboh rumah Najib pulak...heheheh...

Warta Darul Aman

Arkib