Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Wednesday, February 13, 2013

Macam-macam fitnah blogger UMNO muncul menjelang PRU... sampai tak terlayan


Oleh: Pak Dee Jantan

Cemuih dah dok tulis artikel untuk jawab fitnah blogger UMNO. Hangpa baca transkrip pulak supaya tak boring... tapi bukan transkrip sebijik2 cuma yang terdaya aku ingat dari dailog dengan Zulya tadi (takyah perkenal kot kalau sebut nama Zulya sebab bekas ketua Puteri UMNO Kedah cukup kenai punya, di kalangan blogger pulak dia dikenali sebagai ketua blogger PAS Kedah walaupun dia tak pernah ada blog).


"Blog Duke kata apa hari ni?"
"Takdak apa sangat abang Zul.. pertama isu kata Zulya habag dlm FB kata Dr. Mael tak lekat calon Alor Mengkudu, lepas tu abang Zul buang posting tu... betoi ka?"
"Lama dah posting tu.. aku tak sebut macam tu aih, aku kata puak belah sana dok sebag cerita Dr. Mae tak tersenarai bertujuan nak pecahbelah ahli2 PAS, walhal tak berasas pun dakwaan tu... maksudnya puak belah sana tu UMNOlah."
"Abih tu delete posting pasai apa?"
"AA masuk... mulalah pulak ada kutu yang dok maki, biasalah wall aku.. bila masuk dok lawan maki, entah sapa2 pakai nama samaran.. aku delete laa.."
"Oooo.. Nak jawab ka?"
"Tak payah layan"
"Isu Sha#### takdak ka?"
"Ada jugak.. tapi dia ulas ringan-ringan tak kasag sangat kali ni.."
"Dia kata apa?"
"(Aku pun sebut butirannya)"
"Hmm biag pi dulu... tak payah tembak lagi"
"Tapi geram jugak, macam nak tembak balik.."
"Awat?"
"Dia dok kata kita.. pecacai Zulya, budak suruhan, blogger ternakan Zulya... ceghin bulu ghuma jugak abang Zul..."
"Hang sembahyang sunat banyak mana, dok sedekah banyak mana?"
(Dah boleh agak dah maksud soalan tuu)
"Kahhhhggghhh (gelak).."
"Hang dapat pahala free tau dak.."
Ayat motivasi tuu...
"Malam ni boleh jumpa abang Zul.. nak bincang banyak benda.."
"Huhh malam ni ceramah di Pokok Sena dengan Hairie Osman... esok kot"
"oklah.."

Warta Darul Aman

Arkib