Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Wednesday, February 27, 2013

Kisah samseng UMNO Sik kena usap pipi... haktu pun nak heboh sedenia


(baca dulu laporan polis ni sebanyak 3 kali)

Oleh: Boya Karat


Ada satu cerita yang dijaja oleh media maya Umeno Kedah kononnya seorang samseng Umeno dibelasah oleh aktivis PAS. Asas cerita sama tapi dia punya plot cerita macam-macam.. blog ni kata macam ni, blog nuu kata macam tu. Ada sepuluh blog 10 cerita berbeza... ada yang yang cerita kononnya kena pelempang, kena hentam dengan batang mop (ih ih ganasnya orang PAS) tapi satu yang depa tak cerita... punca dia pasai apa. Besalah kannn depa tiru taktik Utusan Meloya dan TV3 Suku, cerita 'jahat' Pakatan cukuplah, puncanya kena sembunyi.

Ceritanya ialah PAS Sik anjur program ceramah di Kampung Cemara. Punya busuk perut puak tu, pi pasang speaker kuat2 tala kat tempat ceramah PAS... padahai, bukan ada dalam agenda asai depa pun. Bila tau PAS nak buat ceramah saja pi buat khianat.


Maka Cikgu Zan yang jadi jiran pada samseng Umeno tu pilah bagi nasihat elok2.. hangpa nak ceramah pakai CD pun buatlah lepas habis kami ceramah dulu, atau buat hari lain, setahun ada 365 hari... yang dok kalut nak buat masa kami buat pasai apa... tapi maklumlah samseng taik kucin kann.. bukan nak dengaq cakap orang tua2, berlakulah pertengkaran. Maka cikgu Zan pun 'usaplah pipi samseng Umeno dengan dengan penuh kasih sayang' sebanyak dua kali... tak adalah pula berlaku kecederaan apa-apa.

Kalau tak puas hati aku cerita ni, cuba baca laporan polis yang dibuat oleh Umeno tu kat atas... baca 3 kali baru faham. Ada citer keganasan? Tak ada punnnn...

Sekian terima kasih.

7.00 am, Begia.

Warta Darul Aman

Arkib