Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Sunday, February 10, 2013

50 sebab mengapa perempuan dot dot ni perlu dijatuhkan!



Oleh: Pak Dee Jantan

Dari pagi semalam boss tipon nak jumpa tapi takleh nak ketemu masing-masing sibuk dengan program... waktu boss kat Kulim aku kat Jerlun, mai petrang bos kat SP aku kat Pendang. Ingat hangpa saja tau sibuk aku pun adik sikit pada menteri sibuknya he he..

Malam tadi tunggu bos abih ceramah barulah dapat jumpa tapi malang sekali lagi segala dokumen penting takdak kat tangan dia maka terpaksalah aku ikut boss balik rumah. Pendekkan cerita aku diberi taklimat perdana panjang lebar oleh boss berhubung satu isu... ohhh barulah aku faham awat yg boss prihatin sangat dengan isu nii.

"Aku takdak masa nak pikiag, tengok diary penuh sampai bulan 3..." ujar boss.
"Roger boss!!"
"Tapi ingat satu benda..."
"Apadia?"
"Buat kerja dengan professional..." pesan boss. Profesional, profesional... entah berapa ratus kali dah aku dengar dari mulut boss. carilah perkataan lain pulak he he he..

Maka bertambahlah kerja aku untuk PRU ni... berusaha menjatuhkan seorang perempuan dot dot ...dari karier politiknya bagi menyelamatkan ramai orang dari dianiayainya. 

Maka aku tulis kat sini sebagai gimik awal nak bagi pembaca tertanya-tanya siapakah perempuan dot dot dot tu dan apakah kejahatannya sehingga menghilangkan kelayakannya untuk dipilih sebagai pemimpin.

Elehhh.... kira mau bikin suspenlah nii... nak bangkitkan naluri ingin tahu di kalangan pembaca. Sikit punya suspen ke nii... ok, jangan ke mana-mana, tunggu pendedahan bersiri selepas ini!!!

Warta Darul Aman

Arkib