Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Tuesday, January 8, 2013

Perhimpunan di Pedu mahu balas dendam terhadap istana isu Madrasah Salihiah???


Oleh: MKBB

Sebuah pertubuhan pelampau Melayu akan mengadakan demonstrasi dekat Tasik Pedu, ini kira kali pertama dalam sejarah orang demo tepi hutan. Rasanya beruk2 kat Tasik Pedu tu akan gelak tengok kelaku depa.

 
Baru-baru ini hasil titah Yang Di-Pertuan Agong maka pihak jawatankuasa bertindak pertahan Madrasah Salihiah akhirnya akur dengan cadangan asal kerajaan negeri supaya madrasah itu dibuat istibdal atau pindahwakaf. Ada yang malu sebab depa kena ikut cadangan asal kerajaan negeri. Nak marah kat Agong tak boleh, baginda ketua negara. Dok merekam dalam dirilah.

Maka mengikut pirasat MK, cara puak-puak ni nak lepas geram dekat pihak istana ialah pi buat bantahan kat Tasik Pedu. Awat pulak Tasik Pedu? Sebab di situlah kompartment terakhir balak sedang diangkut dan kompartment terakhir tu milik Kerabat Di-Raja Kedah. Raja Kedah tu sapa? Yang Di-Pertuan Agonglah!

Logik jugak 'tujuan' perhimpunan tu... maka geram dekat istana pun berjaya dilepaskan. Mokalau kata demo tu dibuat desak kerajaan negeri hentikan balak, tak munasarawak kerana projek tebang balak di situ memang selesai dah pun.

Huru hara sungguh puak ni, dekat pihak istana pun nak buat korang ajark. Depa ingat yang Di-Pertuan Agong dan Kerabat Di-Raja Kedah tak terasa apa-apa depa dok buat korang ajark dekat projek balak tu....

Warta Darul Aman

Arkib