Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Thursday, January 10, 2013

Gawat..gawat....meraban tahap gaban...dah nie...

Oleh : PUTERI BULAN





Tadi Puteri terima cal dari tok ketua Puteri...tanya dia kepada Puteri.."awat lama sangat hang tak tulis dalam Kedahla?". Puteri pun temonyeh sekejap...pastu Puteri jawab...fikiran Puteri dah benak..dah tepu..

Puteri sengaja diamkan diri...tapi Puteri tak terlepas perkembangan sesama. Kui sari..kui sari Puteri tengok UMNO ni dok kian meraban dari satu cerita ke satu cerita..

Dengaq kata...kerap sangat la ni Ketua Pemuda UMNO Kedah..bang badrul dok angkat geng buat demo depan Wisma Darul Aman. Puteri memang la tak boleh pi pasai Puteri sibuk sangat 2-3 menjak ni....

Katanya...mula tu pasai "rakus tebang balak", mai yang hat dekat ni...nak bagi sijil Johon Bajet Defisit kat MB. Hahahahha...2-2 isu pun...Puteri teropong...nampak sangat 100 peratus tak cerdik. Samalah dengan penulis cerpin lawak jenaka Kedah Si AUPUN II.

Bila Puteri buka tape2..dengaq apa isi ucapan MB Kedah yang memang Puteri tabik spring..sangat bijak memerintah Kedah..kalau nak banding dgn hat dolu-dolu..hehehhe.( jangan marah) ...MB dok bagitau...dok bagitau..kut2 telinga depa ni banyak taik telinga..atau ada masalah ke...

"Balak tebang lama dah...sekarang ni kita nak tanam semula. Nak buat ladang buah-buahan di tanah seluas 1000 ekar"..tu lah lebih kurang kata-kata MB...

Tapi...yang Puteri heran...pasai apa dok buat demo..hentikan penebangan balak..hentikan...balak untuk anak cucu kami..wow..hebat sungguh...Tu..yang orang nak tanam pokok buah-buahan tu untuk anak cucu sapa...? anak cucu Jepun ka..korea ka..anak cucu keling karpet ka?

Bila nanti ladang buah-buahan tu mula beroperasi..memerlukan tenaga kerja..silap2 yang dok pegang sepanduk berdemo tu yang mula-mula yang apply kerja kat situ...wahhh kahhh..kahhh..tak kisahlah..boleh saja...asalkan kerja halal...

Tunggu laa 2-3 tahun lagi...hijau la bukit tu...awat hat tu pun tak leh pikiaq...timbul pulak..pencemaran tasik pedu..Puteri tak mau ulas..pasai yang tu dah banyak kali geng-geng kedahla dok tulis dah....

dah la hat bodo punya demo..tak habis lagi kena kutuk...mai pula satu demo yang seribu kali bodo...maaplah..tapi memang bodo pun...tak dah manusia di dunia ni yg boleh cipta isu sebodo tu...

Kalau tak tau baca bajet negeri ....minta la orang mai ajaq...minta tolong..kelas free lagi orang bagi..sejam pun dah cukup..lebih-lebih nanti hampa lena pulak..maklumlah tak boleh nak minum ayaq ketum time mengaji..

Puteri sebenarnya kesian kat puak-puak ni...bukanlah jahat sangat...tapi dah UMNO dok peguna depa...maka macam tulah jadinya...

Puteri harap....sudah-sudahlah hampa dok buat kerja bagi orang gelak kat hampa..mai la kita sama-sama berjuang dalam pilihanraya secara sihat....barulah kalau menang..menang yang dihormati..kalau pun..kalah terpuji..

botoi takkkkkkkkk???

Warta Darul Aman

Arkib