Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Thursday, December 6, 2012

Samseng UMNO Selangor sedang bergerak ke Kedah?




Oleh: Mat Kering Bakaq Bata

Tinggal beberapa jam lagi menjelang Himpunan Kebangkitan Rakyat yang akan diadakan di Stadium Sultan Abdul Halim, Suka Menanti... cuma 1 km dari rumah MK. Sudah dua malam MK dan rakan-rakan PAS, PKR dan DAP bertungkuslumus gantung bendera parti di semua laluan masuk ke tempat himpunan diadakan. Penganjur cuma sedia nasi bungkus dan minuman, semua kerja yang dibuat oleh petugas yang terdiri dari anak-anak muda ketiga-tiga parti adalah percuma. UMNO boleh buat ke macam tu?

Dengar cerita program Jelajah Rakyat yang dianjurkan oleh PKR di Gombak telah diserang oleh kumpulan samseng UMNO oleh seorang tok guru silat. Patutnya seni silat warisan bangsa Melayu digunakan untuk meninggikan martabat bangsa tapi digunakan untuk menyerang bangsa sendiri, memecahbelahkan orang Melayu Islam di negara ini. Tok guru silat ka tok guru ajaran sesat macam ni...

Betulka kumpulan samseng UMNO itu sedang bergerak ke Kedah untuk menimbulkan huru hara di program Himpunan Kebangkitan Rakyat 7 hb ni? Benar atau tidak kita kena berhati-hati dengan puak-puak ni. Mereka boleh datang untuk mencetuskan provokasi misalnya buat bising, baling batu atau bekas plastik yang mengandungi air kencing. Mesti ada penyokong Pakatan yang akan hilang sabar lalu bertindakbalas. Katakan akibat tindakbalas itu ada ahli kumpulan samseng itu tercedera sikit, maka itulah berita yang akan dibesar-besarkan oleh TV3 tak cukup suku. Mereka mungkin akan lumur air pencelup warna merah seluruh badan bagi nampak teruk sungguh kena belasah... maka TV3 suku akan main isu tu 30 hari 30 malam.

Tengok macam di Gombak kelmarin, yang ramai kena dan teruk kena belasah termasuk ditikam ialah penyokong Pakatan langsung tak masuk TV. Cerita orang UMNO luka (entah accident merempit kat mana) yang masuk TV3 suku. Eiiii sakitnya hati aku tengok. Lepas tu siap berbohong pula kononnya mereka mai sebab ada program UMNO bukan mai buat kacau. Dah tau PR buat program ceramah besar, celah-celah tu kononnya nak mai atur program UMNO di tempat yang sama pulak pasai apa? Rakyat Malaysia tak bodoh sangatlah nak dengaq kelentong hangpa. Cukup cukuplah tu UMNOOO..

Mai rakyat Kedah kita berhimpun ramai-ramai Jumat esok, biag puak samseng UMNO Selangor tu kalau betoi depa mai.. terkejut berok tengok jumlah manusia yang hadir lalu balik loi ke Selangor macam tuu saja..

Warta Darul Aman

Arkib