Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Monday, November 26, 2012

UMNO ingat Cina dan India bukan rakyat Malaysia ke?

Oleh: Akram Reformasi
 
Suka aku nk kongsikan semasa aku menyertai Kursus Biro tataNegara yang baru berakhir semalam di kuantan.Dalam satu sesi slot ceramah,MC puteri umno ni ada kata "kita sebagai org Melayu mesti mempertahankan hak org melayu dan Maruah org melayu...cuba kita bayangkan jika suatu hari negara kita diserang oleh musuh..Cina ..india boleh balik negeri masing2..Melayu?nak lari kemana??bla34567...." then di...akhir progrm..dia minta volenteer untuk bagi ucapan tntang program..aku pergi la..dengan nada sinis aku telah menyindir BN dan penyokong2nya serta fesi2 yg xmampu nk jawab soalan masa LDK..baik..lepas tu..dia minta volenteer seorg non-muslim untuk bagi ucapan..rakan aku seorang india telah bangun,sebelum dia bgi ucapn,dia salm dgn aku..di akhir ucapan beliau,beliau berkata"saya juga ingin menyentuh tentang kaum dalam Malaysia.baik,,hari tu dia (MC umno) ada kata jika malaysia berperang mana Melayu nk lari?india cina boleh baik negeri..saya nk tanya..mcm mana kitorg nk lari?sedangkan ini juga negara kitorang???berpuluh2 tahun bangsa kami dah tinggal kat sini..takkan time perang kita nk lari??saya sebagai rakyat Malaysia juga harus mempertahankan negara saya!! "..itu antara petikan ucapan beliau..lepas tu.. MC umno tu terkededu sikit masa diserahkan majlis balik kepada dia.."umm..ok..semangat inilah yg kita nk sebagai rakyat Malaysia" lepas tu aku lupa apa dia kata,,tapi tu je yg dia mampu ulas..
 
(Sorry copy paste dari FB... tak sempat edit)

Warta Darul Aman

Arkib