Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Monday, October 15, 2012

Laa tak serik-serik lagi pemimpin UMNO Kedah sorang ni dok kacau bini orang, ehh dia pun bukan lelaki daa...


Ingat ke selesai dah isu pemimpin UMNO Kedah sorang ni yang pernah Kedah La siarkan kisahnya beberapa minggu lalu, rupanya belum lagi. Ni Kedah La terima emel dari seorang yang menggelar dirinya Pink Lady mendedahkan isu baru. Kalau dia tak serik juga dok kacau orang lepas ni Kedah La akan siarkan fotonya di sini biag satu denia tau sapa dia... Nasihat ikhlas Kedah La hentikanlah niat buruk terhadap orang lain. Hang tak kacau orang, orang pun tak kebulog nak kacau hang... otherwise, membujur lalu melintang patah.


 

 
BERANI KERANA BENAR DAN TAKUT KERANA SALAH....

Oleh PINK LADY

Adoi la nampaknya pemimpin puteri ini tak serikkkk menganggu ketenangan insan lain demi kepentingan politiknya. Susulan daripada cerita yang telah ditulis pada 19 sept 2012 yg lalu, pemimpin ini sekali lagi menghantar SMS menganggu dengan meminta agar laporan polis ke atas dirinya ditarik balik malah mengugut akan membuat laporan polis ke atas suami yg dianiayai kononnya telah mencuri duit untung perniagaan bersama (entah betoi ke tak, biasa la org politik Umno ini suka putar belit cerita agar diri mereka nampak betoi & mulia).
Perkara ini sekali lagi sampai ke meja parti yg dilawan. Jangan dok getar Pn X woiiiii...dengar kata hang dok menyumpah orang kata "hidup & hati jiwa orang lain kecik dengan suka memfitnah, menuduh dan menganiaya hang".

Hang memang otak besar malah badan pun besar sebab kenyang la dapat tender bernilai RM11 juta bina SK Pendang dan banyak lagi sekolah-sekolah di Kedah serta kononnya banyak lagi bisnes lagi yg bernilai jutaan ringgit. Alhamdullilah...syukur la rezeki hang yg kononnya fitnah orang terhadap hang maka dinaikkan lagi darjat hang....riak & sombong gila Pn X nie....malah mendoakan agar rumahtangga orang lain musnah...betoi ka didikan dari ayah & mak dia...Nauzubillah.

Tapi ingatlah yg hidup umpama putaran bola dimana ada masa kita berada di atas & Ada masa kita Akan jatuh. Awat?? Juta2 tue boleh masuk ke dalam kubur ka?.yang penting adalah bagi tenang jiwa & suci fikiran KERANA sebagai pemimpin adalah berdosa besar kalau kita hipokrit. Penipuan akan dibuktikan dengan kebenaran jadi tak perlu takut kalau anda benar.

Pn X, anda juga seorang wanita malah isteri serta ibu kepada 4 orang anak. Anda tiada perasaan ka kalau ada masanya anda menerima sekeping gambar melalui pos dimana gambar suami anda berpelukan dengan perempuan lain. Agaknya hang takdak perasaan sebab jiwa hang terlalu besar ... Tanya la mana2 isteri tidak mungkin tidak tercalit sedikit pun perasaan hiba & perasaan syak wasangka melihat gambar dan membaca rantaian sms2 yg pelik2.
Malah, hang Pn X mencabuli hak insan yg dianiayai kononnya menyumpah mengata meminta duit kepada suami sendiri Dan tak sedar diri tak kerja. Ingat noooo...insan tue Ada ijazah yang tidak dibeli macam hang membeli ijazah malah kini dalam proses melamjutkan lagi pelajaran beliau. Tolong la.. pemimpin yg berprofil tinggi maka jaga la budi pekerti anda.

Jika dihalusi dengan bijak, propaganda2 yang dicipta oleh Pn X ini akhirnya memakan diri sendiri. Sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua & bau busuk tetap berbau busuk. Dunia politik Umno yang penuh ciptaan tipu helah siapa yang tidak tahu. Beringatlah Bahawalpur berpolitik memang hak semua & ditentu oleh Allah tapi bersikap baik, positif, telus, Dan tidak menjadi hipokrit adalah dituntut oleh Allah taala.

Warta Darul Aman

Arkib