Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Thursday, October 18, 2012

"I help U....U help me laaa....baru fair kan...kan..kan.."



Oleh : PUTERI BULAN


Terbeliak biji mata Puteri baca pasai cerita ni...nasib baiklah Puteri ni...Puteri Bulan bukan Puteri UMNO. Puteri bukannya nak menghina..menghentam....malah jauh sekali nak mentertawakan..seperti julahak-julahak samseng ketawakan P.Ramlee dalam cerita 'Panggilan Pulau'...tapi Puteri tersentuh sebab mangsa yang terkena tu...adalah kaum Puteri sendiri...dan bukan orang lain puteri-puteri UMNO ni pun adik beradik kita juga..

Macamana benda macam tu boleh berlaku..sepatutnya pimpinan atasan UMNO yang kononnya berhemah dan menjaga hak-hak orang melayu..menjadi pelindung kepada golongan muda lebih-lebih lagi anak-anak dara yang dok dalam UMNO tu....tapi lain pulak jadinya...ibarat kata pepatah..."harapkan pagar...pagar makan padi..".

Sampai ada 'jual beli'...'balas membalas'...ni...dikira kes teruk....keselamatan anak-anak dara dalam UMNO ni dah tak terjamin. Bapak-bapak jerung sentiasa mengintip dan mengintai peluang untuk ngap...melahab..walhalnya bukan siapa-siapa pun...anak kawan-kawan mereka sendiri...

Jadi...ibu-ibu UMNO takkan nak biarkan saja...takkan nak tahan tengkoq anak masing-masing biaq jadi mangsa lahab jerung-jerung tak kenai mangsa tu..!!...Langkah terbaik...jangan libatkan anak-anak dara kita tu join UMNO...tak selamat!!..bila-bila masa mak-mak oii...ayah-ayah oii..tup-tup boleh dapat cucu.......

Puteri bukan apa...Puteri heran dengan sikap orang melayu ni...dah tau benda-benda macam tu..dok ada dalam UMNO...masih lagi tebiang suruh anak jadi Puteri UMNO...tuhhh,,pimpinan-pimpinan wanita UMNO...pimpinan-pimpinan Puteri UMNO..tunggu apa lagi....berjuanglah habis-habisan..lawan terus...jangan biaq perkara macam tu berterusan...mereka tak mau dengaq...tunggu apa lagi...keluaq ajelah dari UMNO tu....

Oleh itu...sama-sama pakat pikirlah....kalau macamni punya ropanya...sesuaikah kita biarkan mereka menjadi peneraju kerajaan Malaysia...selamatkan masa depan generasi muda kita...alternatif lain ada.........pimpinan berhemah...bertaqwa..beriman..berjuang dan mentadbir atas landasan Islam ada.....meh..kita tukar aje....dok tunggu buat apa lagi...


Warta Darul Aman

Arkib