Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Sunday, September 2, 2012

Puak Setan serang masjid

Jom tengok gambar dulu ;



Ini siapa?

Ini sekumpulan manusia yang berdemo. Mereka menamakan kumpulan mereka sebagai perkasa. Tapi kadang2 jari aku suka ter-eja baghal. Tah kenapa tah dia suka tergeliat. Aku pun masih tercari2 puncanya.

kah kah kah

Dilaporkan kira2 ada 50 orang yang berhimpun di hadapan masjid Al-Husin, Seberang Pumpong, Alor setar, kedah. Tujuan? Macam biasa taknak bagi dsai masuk masjid.


Ahli2 perkasa meroyan tak dapat terima hakikat yang dsai berhak bersolat kat masjid tersebut. Hadoii. Kalau Najib datang takde plak mana2 ahli pr nak meroyan.


Lampu masjid dan speaker dipadamkan ketika tazkirah ringkas disampaikan. Motif? Provokasi mesti mao. Tak sedar gamaknya aksi neh seme dirakamkan. Last2 yang nampak bodoh dorang juga. Rasa seronok mengacau dsai sekejap jek tapi rasa kena kutuk, kena sindir dan dipandang serong oleh orang luar bertahan lama bahkan dijadikan catitan sejarah. Tak fikir panjang tue.


Bila buat kerja baghal yang dapat nama umno. Yang dipandang serong pun umno. Sebab perkasa dan umno sinonim. Tak reti2 lagi ke? So last2 sapa yang rugi? Cerdik ka bodoh?


Dilaporkan oleh keadilannews ketika ini lah ahli perkasa mengeluarkan kata2 kesat dan membaling selipar. Nampaknya seorang lagi bakal masuk penjara.. opss silap. Baling kat dsai bukan kat hakim.

kah kah kah


Wahhhh

Canggihlahh.. dah baling selipar p kacau guna siren dan pembesar suara pula. Err nak tanya, dah solat ke blom tue dik? Kalau belum p amek wudhu dan solat dulu ye. Err niat tahu tak? Nak kena ajar tak neh?

kah kah kah

Sumber gambar dari twitter keadilanews.

Menurut twitter update fuziah salleh, ada pengawal dsai yang cedera ketika ahli2 perkasa provoke memprovoke tadi. Mungkin sebab nak melindungi dsai kot. Dsai takde apa. Haizhh perkasa..perkasaa.. korang neh kadang2 memang bagus. Ada je tindakan korang yang boleh dijadikan modal untuk kami kutuk umno.

Warta Darul Aman

Arkib