Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Thursday, September 20, 2012

Inikah wajah menteri yang cakap bohong tu???



Siakap senohong gelama ikan duri. Bercakap bohong lama-lama jadi menteri. Itu pantun dua kerat yang diperkenalkan oleh penulis vetaran Subky Latiff.


Saudi tolak permintaan tambah kuota haji untuk 40 negara bukan kerana isu Bersih!!!


Sebelum ini dikatakan Perhimpunan Bersih 3.0 yang dibuat di Kota Suci Mekkah adalah punca yang kuota tambahan kepada Jemaah Haji Malaysia disekat oleh Kerajaan Arab Saudi... tetapi hari ini Kerajaan Arab Saudi sendiri telah memohon maaf kerana telah menolak permintaan 40 negara termasuk Malaysia untuk menambah kuota haji mereka tahun ini... ianya berikutan projek-projek pembangunan sedang berjalan di di dua bandar suci Mekah dan Madinah menurut laporan akhbar-akhbar tempatan di negara tersebut hari ini.

Menurut akhbar tersebut "Kementerian telah memohon maaf kepada semua negara yang telah memohon untuk menambah bilangan jemaah mereka tahun ini... kerana projek-projek besar pembangunan di Mekah dan Madinah yang menjadikannya sukar untuk menampung jumlah yang lebih ramai," kata laporan itu yang memetik Menteri Haji Bandar al-Hajjar... sah lah beb selama hari ini kita semua ditipu hidup-hidup oleh Pemimpin Umno yang kononya Perhimpunan Bersih 3.0 menjadi punca Kerajaan Arab Saudi marah dan menolak kuota tambahan yang di mohon oleh Malaysia... kah kah kah !.

Habis semua nak ditipu dari Lembu sampaikan Kuota Haji... kah kah kah... kalau dah dasar Anak Inggeris Penjajah sebiji Perangai Inggeris Penjajah... menipu dari sekecil-kecil sampai lah ke sebesar-besarnya... gua ingatkan pun betul lah kot apa yang dikatakan oleh Pemimpin Umno yang Perhimpunan Bersih 3.0 menjadi punca kuota tambahan disekat... ialah gua pun cuba gak nak bersangka baik beb... rupa-rupanya Pemimpin Umno ni memang tak boleh dipercayai dari Dulu Kini Dan Selamanya... kah kah kah... tapikan beb ada gak Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) khasnya Pemimpin Pas masih nak percayakan Pemimpin Umno ni... kah kah kah !.

Gua kan apa beb... lu orang Pemimpin PR kalau tak sehaluan dan sampai lu orang nak maki sekali pun sesama pemimpin PR yang lain terus terang gua katakan yang gua tak berapa kisah sangat... tapi jangan kenyataan lu orang sampai boleh memberi Pernafasan kepada Umno (United Munafikun National Organisations) yang dah nak Mampos tu... dan yang lebih Haramjadah lagi kalau nada nya sama dengan nada Umno... simpang Malaikat 44 beb kalau Pas dan Umno bersatu... cukup lah sejarah lama ditipu oleh Umno pada tahun-tahun Pra-Sejarah menjadi Pelajaran...
Hemmmmm..... bak kata pepatah melayu (bukan melayu umno beb... kah kah kah...) sekali masuk lubang adalah guru yang paling berkesan diatas dunia ini... tapi kalau masuk lagi dilubang yang sama untuk kali kedua... rasanya lu orang duduk teruslah dalam lubang itu beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Read more: http://biaqpila.blogspot.com/2012/09/penipuan-kuota-haji-pecah-bukan.html#ixzz26y3mWeAA

Warta Darul Aman

Arkib