Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Tuesday, April 3, 2012

UMNO/BN nyanyuk yang semakin dibenci....

Oleh : PUTERI BULAN


Pejam celik..pejam celik..dah lebih 50 tahun UMNO/BN memerintah Malaysia...dah 12 kali pilihanraya...nak masuk 13 dah tak lama lagi..

Mengikut kelaziman...semakin lama semakin sayang...macam juga lagu yang dinyanyikan oleh Uji Rashid..
' Semakin lama semakin sayang...semakin lama semakin rindu..."...begitu juga dengan orang-orang tua...semakin tua semakin disayangi anak cucu...berebut-rebut nak tidur dengan opah...dengan uwan...dengan tok nek..dengan tak wan...

Bos atau ketua pejabat juga macam tu...kalau dah lama...orang bawahan semakin sayang....kalau sampai masa nak pencen..macam-macam hadiah dapat...buat event lagi...hai..untungnya..

Tapi lain pula dengan UMNO/BN ni,...semakin lama..semakin dibenci..semakin dimeluat..nyanyuk-nyanyuk orang tua tetap juga disayangi anak cucu...tapi nyanyuk UMNO/BN ni bukan saja dibenci malah kalau boleh nak bunuh bagi cepat mati.

Sekonyong-konyongnya....nyanyuk UMNO/BN ni bawa untung kat depa..apa tidaknya...umpamanya...orang nyanyuk ingatannya lemah dan selalunya bersikap melawan arus..hah...gitulah dengan UMNO ni...duit rakyat dia kata hat depa....sumbangan BRIM tu duit rakyat..duit negara..tapi pemimpin UMNO tak malu dok ngaku duit depa...hah...nyanyuk boleh ke depalah...

Dewan-dewan orang ramai, sekolah-sekolah, balai-balai raya....bagi amaran jangan guna untuk parti politik tapi UMNO sewenang-wenangnya guna untuk program UMNO..mesyuarat agong dan sebagainya...hah..nyanyuk la tu...

Projek untuk rakyat...bernilai berjuta-juta malahan ratusan juta......kelam mata...bukan buat untuk rakyat tapi untuk keluarga..memang parahlah nyanyuk macam ni...

Nak beli perhiasan diri sendiri pun guna duit rakyat..terlupalah tu dah nyanyuk bebenor..duit orang pun sangka duit sendiri...

Bila dah teruk nyanyuk ni...tentu dah tak relevan lagi...rakyat pun naik menyampah...nyanyuk menyusahkan orang, menyenangkan mereka....apa tidaknya..naikkan harga barang, naikkan tarif letrik, tol..cukai sana cukai sini..PTPTN...yang senang anak pinak mereka...bertunang saja dekat setengah juta belanja...rakyat marhein merempat.....macam pepatah nie...hujan emas di negeri orang..hujan batu di negeri sendiri...teruklah hari-hari kena hujan batu....sakit belakang dan kepala dok kena hentam dengan hujan batu...macam tulah halnya dengan rakyat malaysia sekarang...selagi hidup dinaungi oleh UMNO/BN yang dah nyanyuk tu..

Jadi apa lagi...orang nyanyuk ni..bukan saja pelupa..tapi dah memang xingat langsung..telinga bebal..tuli dan tak pikiaq pasai orang lain...yang penting kepuasan sendiri...

Yang nyanyuk-nyanyuk ni...cukuplah...kita ganti dengan yang fresh....kalau dibiar lama..bertambah-tambah nyanyuk...bukan setakat berak rata..silap-silap najis dia sendiri dia ramas...tapi bukan dia suap mulut dia...kut dia pi suap mulut orang lain...pakat-pakat rasa...eeeiiii..Puteri tak mau laaa...

Oleh itu....tunggu apa lagi...

Puteri...nyanyuk dan nyamuk sama saja...hisap darah orang...kacau orang..semuanya mau kasi padam...

Warta Darul Aman

Arkib