Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Wednesday, February 15, 2012

Pemfitnah Nombor 1 Kedah DET GUAQ dah mula pakai pampers

Oleh: Halia bin Lada

Sejak tersebar pendedahan blogger upahan UMNO bernama Det Guaq yang membuat fitnah terhadap ADUN Tanjung Dawai, YB Dr Hamdan Mohd Khalib, kononnya Exco kerajaan negeri itu bikin video sex, maka menyingalah anak-anak muda dan orang tua kepala masam khususnya di kawasan Merbok apabila ADUN mereka difitnah begitu rupa.

Det Guaq tu ingat kononnya dia samseng sangatlah di media maya, rupanya kat luar alam maya ramai lagi yang samseng lebih lebih lagi orang Merbok. Kecik-kecik dulu Halia selalu dengan kisah orang kena kerat telinga sebelah belah-belah Merbok tu. Khabarnya anak cucu suku sakat samseng tu masih ada, dekat-dekat belah Singkiaq dan Tanjung Dawai.

Ihh Det Guag awat hang pucat semacam. Relaxlaa, Malaysia ni ada undang-undang takkan depa nak buat hang macam tu kat hang. Cerita samseng Merbok tu tak dak kena mengena dengan hang.

Pengundi Dr Hamdan beriya-iya sangat nak cari Det Guag cuma nak tau, Pemfitnah No 1 Kedah ni yang mana satu. Muka dia handsome ka dak? Konon namanya Mahadzir Abdullah, asal dari Sungai Gelam, DUN Merbok. Ada juga maklumat kata namanya Mahadhir bin Ayob dari Guar Chempedak. Takpaa pelan-pelan cari. Blog Kedah La tak ramai pembaca cuma sekitar 2000 sehari. Itu tak termasuk yang copy paste berita ni, tersebar seantero dunia. Takkanlah di kalangan pembaca tu sorang pun tak kenai hang.. lambat laun si haprak Det Guaq ni akan dijumpai jugak.

Hang ingat ke dak Det Guaq kisah samseng UMNO bernama Bob di Jalan Kebun tu. Dengar cerita dah lari dari kampung... ceh, ingat samseng sangat. Aku harap Det Guaq tak pengecut macam tuu lah. Tak payahlah Det Guaq nak buat report polis, malu aihh. Orang takbuat apa kat hang aih. Cuma nak cam yang mana satu. Kalau jumpa pun nak salam urut-urut kepala saja.

Semalam ada memba aku talipon dari Guar Chempedak, dia kata kenai Det Guag. Maklumat terbaru dari dia kononnya Det Guaq laa ni dah mula meroyan akibat ketakutan. Nak pi bilik ayaq pun takut, dok pakai pampers jaa. Huu hu huu.

Warta Darul Aman

Arkib