Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Tuesday, February 7, 2012

Nak muhong orang Kedah 'tak makan'... pekena orang Perlis laa pulak...

Oleh: Mat Kering Bakaq Bata

MK ikuti perkembangan himpunan Maulidurrasul anjuran UMNO yang diadakan di pejabat Insuran Salihiah Kanchut. Tak dinafikan memang ramai yang hadir, kurang 10 orang nak cukup 100 ribu. Tak caya tengok gambar kat bawah ni..




Program berlarutan hingga ke malam, di mana pada sebelah malamnya diadakan upacara kutuk dan makihamun PAS. Antara yang berceramah waktu malam ialah seorang ustaz UMNO dari Kelantan iaitu Tok Guru..ghapo tah, ambo pon tok kenar.




Nak kemar wuano..mugo demo tu tok guru dari luwar. Tok guru dari Kedah tak dok yang sokong Meno..hudoh benar tok guru sokong Meno.

Rupa-rupanya patutlah ramai... nak tahu kenapa? Inilah rahsianya..




(Tengok bas dari Bintong, Perlis)

 



Rupanya bas2 tu didatangkan khas dari Perlis, angkut habis semua ahli-ahli UMNO Perlis. Maklumlah kat Kedah orang kampung semua dah tahu isu Salihiah @ pejabat insuran tu. Orang Kedah dah tahu isunya bukan 'runtuh surau untuk bina shopping complex' tapi menyusun semula tempat tu dengan membina sebuah surau lebih besar, lebih luas, lebih mahal, lebih gagah, lebih cantik sambil bayar lagi pampasan RM1.47 juta sebagai ganti wakaf (istibdal) makalau buat kat tempat lain, boleh buat 6, 7 buah surau lagi.





(Maluu..tutup muka, kami mai sebab diupah nak tunjuk kata UMNO Kedah dapat sokongan ramai isu Madrasah Salihiah ni)

Antara yan hadir juga ialah Datuk Ibrahim Ali bekas ahli majlis kerja tertinggi UMNO yang berapa kali lompat dah. Kali ni melompat pi kat UMNO pulak.

(Brahim Ali dengan wajah sugul, menggambarkan kekecewaan kerana orang Kedah dah tak makan isu Salihiah. Tinggai budak2 yang tak tau apa sudi menghadiri majlis meraikan Pak Berahim tu)

Ahli UMNO Kedah pun tak sokong program tu, ulamak2 dari Kedah pun tak mau, Mukhriz dan Mat Bashah pun dah mula menjauhi..maka tinggallah beberapa orang BBSMS dari Taman Wira Mergong yang hadir.



(Ahli Rela ke nii? Dikerah atau diupah? Lantaklah..janji Pak Yem tu rasa syok sendiri dengan kehadiran orang ramai menyokong UMNO).

Warta Darul Aman

Arkib