Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Thursday, February 2, 2012

Jumpa toke babi pun jadi isu.. kira terdesak sungguh dah UMNO nii

UMNO macam tuan bela hantu raya nazak dekat2 nak mati..

Oleh: Tok Non

Bagi Tok Non UMNO kat bumi Malaysia ni tinggai nyawa-nyawa ikan saja, dok mud-mud nak mampoih sangat dah. Yang nampak 'hebat dan gagah' ialah cuma make up yang dipasang oleh kerajaan Pusat, lebih kurang macam orang bela hantu raya. Nampak segak, kemaih lagi..padahal yang nampak hebat tu ialah hantu raya yang menumpang dalam badan tuan dia. Begitulah UMNO, kalau tak kerana kerajaan Pusat yang menumpang dalam badan depa... ghuyup lama dah.

Tok Non garu kepala bila terbaca sebuah blog yang Tok Senapi gelar 'Blogger UMporNO bodo piang'. Betoi-betoi kemarau isu sampai cerita ADUN PR Selangor hulur ole-ole kat tokeh babi pun jadi isu besar. Mengikut ajaran UMNO, tokeh babi dari kalangan orang Cina ni sangatlah hina jadi haram dijumpai. Teruk sungguh fahaman depa.

(Baca caption tu, kononnya seluar kena babi. Still photo akan merakam semua imej secara satu dimensi. Daging babi yang berada di belakang sana mestilah akan terakam bersama imej seluar orang tu di hadapan tetapi bukan bersentuhan.. Alahai Blogger UMporNO bodo piang, hang pi perbodo puak2 bingai hak tak sekolah bolehlah..ini masuk blog, dunia baca.. nampak sangatlah kebodohpiangan hangpa tu..)

Warta Darul Aman

Arkib