Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Monday, February 13, 2012

Dulu hantaq To'kong Sayuq..kali ni nak tumpang angkat Kavadi pulak ka...

Oleh : PUTERI BULAN


Suka benar Puteri tengok gambar Tok Bashah bersama tok-tok wakil India meraikan Thaipusam...hebat betul Tok Bashah ni....mula tu Puteri ingatkan hero Tamil datang dari India nak sambut Thaipusam sama-sama..tapi belek punya belek rupakan ketua Perhubungan UMNO haprak Kedah...hahahah...agaknya bila tukar?

Dulu antaq tokong sayuq...sama-sama bertungkus lumuih raikan kepulangan tokong sayuq kelangit...sekarang ni sama-sama nak raikan dewa-dewa Hindu pulak...minta restu ke Tok Bashah..

Ish...ish..cukup-cukuplah..Tok Najib dan kak Semah dikalongkan dengan bunga malai diberi penghargaan kerana sudi meraikan Thaipusam di batu cave....ni pula tok Bashah nak ambil part.
Kasaq kalau Puteri kata Tok Bashah kurang pengetahuan dalam bidang agama tapi lu pikirlah sendiri...atau sendiri mau pikir....kalau dulu antaq tokong sayuq..dah berbuih mulut bagitau ...orang Islam tak boleh terlibat dengan upacara keagamaan..takkan tok Bashah masih bebal dan samar lagi...Thaipusam tu perayaan apa...agama ke budaya...ish....takkan itu pun Tok Bashah tak tau....kalau itu pun tak tau..letak je jawatan sebagai wakil rakyat tu...

Hukum tu haram..tok Bashah..takkan tak ada sahabat handai kompenan BN yang beragama Hindu pi sebagai tok wakil dalam program tu...atau ke Tok Bashah nak cari publisiti murahan..pancing undi kaum India...I help u...u help me...sampai ketepikan hukum agama...

Tapi Puteri tak hairanlah sebab UMNO haprak mana pernah fikir tentang haram halal...kira main redah je...matlamat menghalalkan cara....jangan sampai Tok Bashah tarok tande...nak bikin kasi serupa...rasa-rasanya ada juga macam muka MGR...tak pun macam Rajni khan....

Tok Najib pun tak boleh nak komen apa-apa...katanya..kita serupa...hahhaha..

So..kepada pengundi Dun Bakaq Bata...macamni ka Tok Wakil hampa...semuanya dia redah..sapu bersih...pikiaq-pikiaqlah noooo....

Puteri : tunggu Krismis nak mai ni...kut-kut Tok Bashah nak jadi Santa Clous pulak...

Warta Darul Aman

Arkib