Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Thursday, February 9, 2012

Blogger UMNO dah meroyan...buat spekulasi murahan

Oleh : PUTERI BULAN


Aduhai....UMNO haprak ni meroyan lagi...agaknya ni dah ditahap serius...bukan kata 1 dos setiap hari...rasanya  dah lebih 10 dos nie...sudah ditahap gaban..hahahahha...

Mungkin tangan terlalu gatai...nak buat cerita dongeng...cerita pembohong..kononnya sensasi sangatlah...
Kononnya " MB Kedah nak letak jawatan"...

Yang syoknya...kira lebih dari pegawai peribadi Ustaz Azizan, Setiausaha Akhbar tak buat kenyataan, Setiausaha Politik tak buat kenyataan...tup..tup..UMNO haprak ni...angkat diri nak jadi pegawai peribadi Ustaz Azizan...pulak...

Kenapa pula nak susah hati sangat dengan beliau...nak buat spekulasi nak jatuhkannya...tapi UMNO haprak ni silap....kalau pun ahli-ahli PAS marahkan Ustaz Azizan...mereka marah-marah sayang je..macam anak marah ayah...apa-apa pun tetap hormat dan menyanjung ayah sendiri.....

Wahai..UMNO haprak...tak perlulah nak jadi hero..isu-isu Kedah sehingga kini semuanya cool dan boleh ditangani hanyalah UMNO haprak yang dok putaq-belit..cari jalan nak mengusutkannya...

Halnya dengan isu Madrasah Salihiah...isu KUIN semuanya lebih kepada UMNO haprak tukang dalang dan tukang karut...tak cukup UMNO Kedah...impot UMNO Perlis....alah..bapak-bapak UMNO..kamu semua jangan nak berlindung diri disebalik daun pisang reput....kisah hampa masa BN perintah Kedah dulu pun dok dalam poket dan beg duit kami...jangan hampa dok meroyan lebih sangat...

MB masih sihat dan padat jadual tugasannya...hei...sedangkan masa beliau sakit pun..beliau sentiasa tak lupa tanggungjawab beliau sebagai MB...inikan pula waktu dia sihat...kalau nak serang pun...jangan buat budak umuq 3 tahun pun turut gelak...orang pekak turut menyeringai..orang buta turut lompat...

Hehehhehe....Malaysia ni mengamalkan sistem pilihanraya...parti mana dipilih rakyat...parti itulah yang memerintah...jadi apa-apa pun kita laksanakan secara sihat..kalau dah ditentukan kamu-kamu UMNO haprak ni perintah Kedah balik...ambik jelah kerusi MB tu...tak payahlah dok pening..buat spekulasi bodoh macam "Mr Bean" pulak...Tapi lu kena ingat le...kita orang pun bukan senang-senang mau angkat kasi balik sama lu orang...lu orang punya pemerintahan sulah cukup ooo..kasi itu lakyat susah...lu olang punya pemimpin kaya-kaya tapi itu lakyat..manyak susah....ini betul cakap maaaa...

Oklah...sahabatku UMNO....janganlah nak pasang mimpi di siang hari...pasai orang tua-tua kata...mimpi tidoq siang ni...tak pakai...merapu...jadi cukup-cukuplah meroyan tu......tapi biasalah kau orang semua makan upah...no story no payment...no moneylah.....

InsyaAllah...jangan bimbang Pakatan Rakyat Kedah kukuh dan tak mudah ditumbangkan oleh blogger-blogger UMNO haprak ni...

Puteri : Maaplah yee....Puteri kesian bebenor kat kome-kome semua ni...balik le ke pangkei jalan sebelum kome-kome tak jumpe jalan....

Warta Darul Aman

Arkib