Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Thursday, January 12, 2012

Mufti dimaki, Agong disindir..



Oleh: Pakdee Jantan

Setelah tidak mampu lagi berhadapan dengan 10 ulamak Majlis Fatwa maka UMNO mengubah strategi iaitu membelasah habis-habisan Dato' Mufti Kedah. Pelawaan dengan hati yang ikhlas supaya kumpulan UMNO yang menentang Majlis Fatwa yang dinaungi Tuanku Sultan datang berbincang dengan mufti ditolak dengan penuh bodoh sombong oleh kumpulan Pak Sheikh Danork UMNO lulusan SRP.

Pak Dee tak mau tolong jawab bagi pihak Tok Mufti kerana beliau sudah bersedia untuk 'mengajar' akan puak2 bodoh sombong tu di mahkamah. Semua hujah mereka adalah hujah recycle, yang diulang2 walaupun kita dah bagi hujah balas (depa bukan baca pun, kalau depa rajin membaca dan mentelaah takkan mengaji takat SRP tapi belagak macam lulusan STPM... Err sebut diploma tinggi sangat) campur pula dengan fitnah dan pembohongan terhadap pemaju dan kerajaan negeri.

Tak cukup dengan itu Agong pun disindir kononnya bertitah kepada Mufti..'selesaikan isu madrasah dimahkamah sebab perkara ini dah jadi kes mahkamah'. Haramjadah punya puak2 ni dah tak reti hormat dekat Sultan, jenis penderhaka.. patut dibuang negeri, hantar pi duduk dengan penasihat depa Yahudi APCO kat Israel tu baru padan muka.

Siang tadi pelan surau baru sudah diedarkan ke seluruh dunia. Semua yang tengok gambaran surau tu.. takdak sapa pun yang bantah, kecuali yang bengong tak dak otak. Maka akibat tak mampu hadapi sokongan rakyat terhadap surau baru tu depa kalih pulak isu tanah wakaf kononnya haram bagi Cina Kristian majukan, walhal masa zaman BN dulu tanah wakaf MAIK diserah pada Cina kapiak untuk berniaga dan menguasai bangunan Sentosa, Jalan Putra.. takpalaa pulak halai. Kalau UMNO buat menatang apa pun halai, mokalu kata UMNO bukak kandang babi dalam masjid aku ingat puak2 tu akan sokong habih.. Cina kapiaq pun takpa dah kalau UMNO buat, tak taulah kot UMNO anggap Cina Sentosa tu Melayu sebab puak tu yang dok basuh pungkok Cina tu jadi depa taulah kata Cina Sentosa tu bukan Cina...



- Posted using BlogPress from my iPad

Warta Darul Aman

Arkib