Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Tuesday, January 31, 2012

Inilah yang dikatakan blogger upahan UMporNO bodo piang!!!

Oleh: Saiburi Sudin

"EKSKLUSIF!! Pendedahan Berapi, Pas Kedah Kantoi Lagi!!"...
Itulah tajuk sebuah blog upahan UMPORNO.

OK sambung baca apa dia tulis:

Nampaknya kes Selamatkan Madrasah Salihiah ni menjadi semakin panass.. panass berapi. Kalau tak percaya, sila baca dengan teliti dan fahamkan apa yang cuba Mc sampaikan, di samping melihat kepada dokumen-dokumen yang Mc lampirkan bersama.




Anda tahu dokumen apa di atas? Tak tahu? Itu dokumen pengambilalihan tanah dari pemaju cina kapir harbi dari Penang tu. Itu tarikh penjualan Tanah Wakaf kepada pemaju. Tengok tarikh tu betul-betul.. 9 JUN 2011

Ini dokumen yang lengkap.. carian pada Tanah Wakaf..

Takpa rilek dulu.. maknanya.. tanah tu bertukar tangan pada tarikh 9 JUN 2011.. Ingat tarikh tu betul-betul. MAIK menjualkan tanah wakaf khas milik madrasah Salihiah pada 9 JUN 2011.

Tengok dokumen kat bawah pulak!




warna kuning fatwa pertama, warna merah fatwa kedua




Haa.. ini adalah dokumen rasmi pindaan fatwa pertama dari Jabatan Mufti Kedah. Fatwa pertama Jabatan Mufti tidak membenarkan Tanah Wakaf diambil alih oleh pemaju untuk membangunkan kompleks membeli belah.

Namun selepas beberapa ketika, Jabatan Mufti mengeluarkan fatwa kedua dengan membenarkan Tanah Wakaf itu di jual. Fatwa kedua di buat pada tarikh 4 JULAI 2011. Apa tarikh fatwa kedua? yaa 4 JULAI 2011!!

Ini bermakna MAIK jual dulu tanah Wakaf Madrasah Salihiah kepada pemaju pada tarikh 9 JUN 2011. Kemudian Jabatan Mufti memberikan fatwa kedua untuk membenarkan penjualan pada tarikh 4 JULAI 2011.

Sedangkan fatwa pertama pada 21 Jun 2010 tidak benarkan tanah wakaf dijual.

Di sini anda nampak tak dimana penyelewengan dan salahgunakuasa berlaku?



Opss..berhenti kat situ dulu. Dah baca semua? Siap SS tolong boldkan lagi nak bagi orang boleh baca dengan jelas dan faham maksudnya. Dah faham noo apa yg blogger upahan UMporNO tulis tu. Nak tau tang mana yang kata blogger upahan UMNO tu BODOH PIANG..

Tunggu jawapannya SELEPAS INI..chengchengchengchengggggg (baca mcm muzik Who Want To Be A Millionaire).. ok pi tidog dulu nanti kita jumpa lagi.

*(Guna teknik Dr. Norvandri ni, nak cerita apa jangan bagi habis kat situ..biaq ada banyak babak baru org ikuti dengan penuh suspen dan menghayatinya...)



- Posted using BlogPress from my iPad

Warta Darul Aman

Arkib