Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Friday, January 13, 2012

"Baguih laa kalau macam nii..."

Oleh: Mat Kering Bakaq Bata

Dah masuk hari ketiga MK dok usong pelan pi rata kedai kopi, boh dalam envelope besaq... Tengok sapa yang kenai buka tunjuk. Kawan MK ni semua golongan ada PAS, PKR, UMNO, Perkasa, Pekida, atas pagaq, tak mau politik macam2lah.

"Ni la pelan surau nak buat kat Aman Central tu..."

Tak kira sapa depa, semua yang tengok gambaran surau tu takdak sorang pun yang bantah. Semua sokong. Kalau orang PAS atau PKR lepas puji pelan tu depa buboh puak2 kononnya pertahan madrasah Salihiah tu dua tiga daih. Kalau atas pagag atau yang tak dapat gambaran sebenar akan kata, "Kalau macam ni baguihla, depa habag kata surau buat dalam kompleks sampai nak masuk solat pun payah rupanya tak macam tu."

Kalau orang UMNO atau Perkasa pulak kata, "Baguihla kami pun sokong, tapi surau yang lama tu tak payahlah runtuh." MK tak mau komen ayat nombor 2 tu, bila depa dah mula sebut BAGUIH tu maknanya dah terbuka sikit pintu hati..Alhamdulillah.

Apabila rakyat makin faham dan semua rakyat akhirnya faham apa yang kerajaan, GLC dan pemaju rancang maka tinggallah puak2 tu terkonteng2 beberapa orang tanpa sokongan rakyat... yang tinggal pada mereka hanya slogan jihad kosong atau lebih tepat dipanggil jihad taik kucin demi untuk cari manfaat politik Tok Mat Bashah di Bakaq Bata.

Warta Darul Aman

Arkib