Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Sunday, January 29, 2012

Amanah Ibarat Bola Api - Presiden PAS mengundur diri..!!!





oleh Aris Awang @ PakTeh


Ahli PAS (bukan untuk ahli parti lain) perlu faham mesej yang ingin disampaikan oleh Presiden. Ketika memegang jawatan sebagai Presiden pun masih merasa tidak layak untuk menjadi calon dan jika sudah pernah menjadi calon dan menang menjadi Wakil Rakyat pun menyerahkan soal itu kepada parti. Apakah pimpinan/ahli lain sudah merasa terlalu layak?

Pak Teh: Menjadi calon (menang atau kalah) adalah amanah Tuhan, amanah itu pula adalah umpama memegang bola api, jika ada orang dalam jamaah yang mahu merebut bola api tersebut, lebih baik kita beri kepadanya kerana dia merasa mampu mengawal bola api itu, dan akan terselamatlah tangan kita dari kepanasan bola api itu.

Namun jika bola api (amanah itu) tiada lagi anggota jamaah ingin memegangnya dan akan terlepas kepada UMNO memegangnya yang memang sejarah membuktikan mereka tidak tahu mengawalnya yang akan membakar seluruh manusia disekitarnya. Maka ketika itu wajib kita memikul bola api tersebut walaupun tangan hampir hangus menahan kepanasan bola api tersebut.

Sehingga sekarang mungkin masih ramai ahli yang mengidam bola api tersebut...




- Posted using BlogPress from my iPad

Warta Darul Aman

Arkib