Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Monday, October 3, 2011

Tun Mahathir yakin BN akan kalah pilihanraya umum




SUNDAY, OCTOBER 2, 2011

DR MAHATHIR: UMNO AKAN KALAH JIKA PRU DIADAKAN SEKARANG
" Jika diadakan PRU waktu ini, Umno boleh kalah besar kerana sokongan dan semangat mereka telah pudar.”


“Dulu orang Umno berkorban apa saja untuk parti, sanggup gadai barang kemas dan sebagainya untuk bantu parti tetapi sekarang mereka pegang jawatan sebab hendak dapat kontrak, jadi calon atau sebab tertentu." - Tun Dr Mahathir Mohamad.

http://www.themalaysianinsider.com/print/bahasa/mahathir-umno-boleh-kalah-besar-jika-pru-13-sekarang/


Kalau lah kita yang menegur, sudah pasti kita akan dituduh pro-pembangkang, anti-kerajaan atau anti-Umno.


Apabila Dr Mahathir yang menegur, tiada siapa dalam Umno sanggup menyahut.


Baik Najib Razak mahupun Muhyiddin Yassin. Kenapa?


Kerana apa yang Tun Dr Mahathir katakan adalah benar. Sekarang berpolitik lebih kepada untuk mendapatkan kontrak termasuklah Menteri-Menteri Kabinet.


Hanya diakar umbi dicanangkan hal bangsa, agama dan negara.


Kita lihat sajalah di kalangan Menteri-Menteri Kabinet. Siapa di kalangan mereka yang miskin?


Baru-baru ini kita dipaparkan dengan gambar sebuah rumah yang cukup besar yang dibina oleh seorang Menteri.


Apabila menjadi isu, mudah saja jawapannya. Saya dah lama simpan duit, pencen pun banyak. Berjuta-juta?


Elok juga pilihanraya diadakan sekarang. Biar rakyat yang menentukan samada mereka masih dapat menelan kesemua ini atau mereka benar-benar serius mahukan transformasi yang serius.


Sepertimana di dalam video klip Undilah. "We are the BOSS". Ya, pengundi ada lah BOSS.

POSTED BY JELAPANG AT 9:29 AM
4 COMMENTS:

Anonymous said...
Alaa... Tektik Tun M jer tu.. Nak kasi cabaran kat UMNO.

OCTOBER 2, 2011 10:17 AM
Anonymous said...
UMNO boleh menang besar sekiranya Najib berundur, ramai orang meluat dengan Najib, malahan rakan-rakan saya dalam perkhidmatan awam pun meluat dengan Najib, dia cakap saja lebih, itulah inilah, tapi tak ada perubahan pun, makin teruk lagi ada. Tranfsormasi kepala otak lah, lebih baik tengok cerita Transformers.

OCTOBER 2, 2011 10:38 AM
Anonymous said...
Sdr izin kan saya

Presiden UMNO sedang memimpin dan meneraju kerja kuat tunkus lumus sepenuh masa ,3.2 juta ahli umno menjawat ketua pembangkang parlimen dan kerajaan negeri kerana telah meminggir dan memisah orang melayu dan hanya beri rumah terbuka rumah terbuka rumah terbuka walkabout dalam semangat kelainan unconventional pakai Van sekarang(bas akon ta mau) 1M liberal inclusive engage plural populist.
Menerajui senarai nama nama pemegang Jawatan jawatan ketua pembangkang ialah presiden umno. Malang nya.
rakyat sudah buat protes dengan peti undi.
Pati komponen lain sudah gertak,mutiny on the bounty.
3.4 juta ahli UMNO sudah buka kedai 1M warong gerai jual telor setengah masak.
arjuna waspada
changkat lobak

OCTOBER 2, 2011 10:53 AM
Chairman Kaga said...
MUHAHAHAHHAHAHAHHA

KENAPE MURAM AJE
NI BERITA YG TERSUNGGUH BAIK
CUKUP HEBAT

HIDUP MADEY
HIDUP MELAYU
HIDUP BANGLA
HIDUP PENGUNDI HANU

HE HE HE HE HE HE

OCTOBER 2, 2011 1:20 PM
Post a Comment

LINKS TO THIS POST

Create a Link

Older Post Home
Subscribe to: Post Comments (Atom)



- Posted using BlogPress from my iPad

Warta Darul Aman

Arkib