Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Wednesday, July 13, 2011

Perbualan antara Tok Nabij dan Tok KPN

Oleh : SERIKANDI MUJAHIDAH

8 Julai 2011, jam 11.59 malam (perbualan menerusi telefon)
Tok Nabij: hello, tok kpn, how do you do?
Tok KPN : ya..tok nabij..I think fine..but..but never mindlah..fine..
Tok Nabij : macamana perancangan kita pada perhimpunan HARRRAM bersih tu esok
Tok KPN : don’t worry..everything dah under control. I rasa rakyat semua dah naik takut. Mana tidaknya, I dah arah kuli2 I tangkap pengedar dan penjual baju bersih. Sekatan jalanraya pun I dah arahkan kuli2 I buat disetiap tempat. Amaran melalui tv milik tok nabij pun I dah keluarkan. I pun dah suruh tali2 perut kat tv tu siarkan bom2 petrol, parang2 agar timbul rasa takut rakyat nak menyertainya.
Tok Nabij : Bagus2…I suka mendengarnya. Agak2 esok ni ramai ke yang nak datang?
Tok KPN : Kalau datang pun mungkin dalam seratus dua, itu pun campur kumpulan parrot2 dan ikan2 pekasam.
Tok Nabij : Thank you. Ok, I nak tidur.

9 Julai 2011, jam 7.00 petang. (datang sendiri ke pejabat tok kpn)
Tok Nabij : Baldi stupid…you cuba bunuh I ye..tok kpn
Tok KPN : Kenapa Tok Nabij..I don’t understand..
Tok Nabij : Kura-kura dalam perahu, pura-pura tak tahu. Apa you kata semalam. Macamana begitu ramai yang hadir menyertai himpunan HARRRRRAM tu?
Tok KPN : Sorrylah Tok Nabij..I pun tengah konfius ni..sekatan jalanraya dah I arahkan tapi dari mana datangnya mereka ini…hemmm..let me think 5 minutes..
Tok Nabij : You pembohong..you nak bunuh I…meremang bulu tengkuk I tengok begitu ramai anak-anak muda berbilang bangsa yang datang. Himpunan 1 juta I buat dulu pun 1% dari jumlah tu pun x sampai. Macamana? (dengan nada keras)
Tok KPN : Sabar2….bukan I tak tangkap puak2 ni..tapi mana boleh I tangkap semua..tak celuih…lagi pun kena laa jaga jugak..puak2 bangla parrot tu I tak cekup pun, nanti apa pula kata mereka..betul kan…
Tok Nabij : Tukar taktik lain pulak.!!
Tok KPN : Ye..ye..dah ada idea..nanti2 you lihatlah…ini besarrrrrr punyeee
Tok Nabij : Ok…I tunggu. Jangan lama sangat. I dah tak boleh tido…
Tok KPN : InsyaAllah (dalam hati..boleh ke sebut InsyaAllah pada benda2 penipu ni)
Sejurus kemudian, Tok Nabij pun beredar meninggalkan mahligai Tok KPN. Tok KPN termangu-mangu di tangga..dalam hatinya berkata….sampai bila aku nak jadi pak yek depa hahhhh….

Warta Darul Aman

Arkib