Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Friday, July 15, 2011

Mencari tempat sempit untuk Najib hadir

Oleh: Mat Kering Bakaq Bata

Maklumat dari UMNO Bahagian Alor Setar beritahu kununnya mereka diarahkan mencari lokasi sesuai untuk Presiden UMNO, Najib Tun Razak datang berceramah politik di Taman Wira Mergong pada 28 Julai ini. Ceramah politik itu akan dibuat atas nama program rasmi kerajaan tapi Najib akan salahgunakan untuk kempen politik. Begitulah kira-kiranya perancangan asal mereka. Perangai UMNO macam tu sejak dulu, tak pernah berubah.

Satu lagi strategi yang MK nak dedahkan di sini ialah mereka diarahkan cari kawasan yang sempit supaya orang ramai nampak bersesak-sesak, jadi media pecacai depa akan laporkan 'betapa ramainya rakyat menyambut Najib.'

Laa strategi macam ni pun ada. Maknyanya depa dah tau kalau buat tempat luas maka akan kelihatanlah kerusi kosong dan penontonnya cuma orang tua-tua, segelintir orang muda yang makan upah, ayam dan kambing. Kesian kat BN.. begitulah nasibnya menjelang hari-hari terakhir mereka berkuasa.

Warta Darul Aman

Arkib