Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Saturday, June 4, 2011

Ibarat anjing yang angkat sebelah kaki waktu kencing

Oleh: SAIBURI SUDIN

UMNO akan hapuskan semua karaoke bila berkuasa kelak. Itulah tekad UMNO yang sedang dirangka dalam manifesto BN Kedah, khusus untuk rampas negeri ini dari PAS.

Aku nak angkat tabik spring dekat UMNO.Kalau benar karaoke itu adalah maksiat maka elok benarlah UMNO menentangnya habis-habisan.

Cuma pelik bin ajaib bin takjubnya ialah mengapa tiba-tiba UMNO mengangkat darjah kewujudan pusat karaoke sebagai maksiat besar yang wajib dihapuskan segera.

Seluruh dunia tahu UMNOlah yang mengeluarkan lesen judi dan arak. Segala program hedonisme yang bermaharajalela di negara ini melalui media elektronik atau premis-premis awam adalah dengan kebenaran kerajaan UMNO. Misalnya Akademi Fantasia, Juara Lagu, Malaysian Idol, Anugerah Industri Muzik, Mentor, Gangstarz,One in a Million, So You Think You Can Dance, Mari Menari, Project Superstar, The Top Kid dan macam-macam lagi bukankah dengan izin dan restu UMNO. Semua tu 10 kali lebih teruk dari karaoke.

Dari aspek lain UMNO adalah parti perasuah, penyeleweng, penyamun & perompak duit rakyat, pemfitnah nombor 1 mengalahkan Yahudi, penghina ulamak dan pemimpin politik yang tidak sehaluan, pembuli Anwar dengan konspirasi jahat lagi terkutuk, menjadikan Yahudi Apco sebagai penasihat dan 1001 macam kejahatan bak kata orang tua-tua Kedah, jahat bukan sekagha.

UMNO itu sendiri adalah parti sekular yang pragmatis, lalangisme, sering memperlekeh hudud & undang-undang syariah; pendek kata batang tubuh mereka sendiri adalah sekular, tiba-tiba merasa 'kotor' melihat pusat karaoke.

Ia mengingatkan kita tentang perangai anjing yang mengangkat sebelah kaki sewaktu kencing, khuatir air kencing mercik ke tubuhnya; walhal dia tidak sedar bahawa seluruh tubuhnya adalah najis mughallazoh.

Warta Darul Aman

Arkib