Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Friday, June 17, 2011

Perkasam & Pemuda UMCO joint sekali… meriah! meriah!!

Oleh: Pak Dee Jantan

Mula-mula ketua Perkasam Brahim Ali umumkan bahawa dia akan kerahkan ahli-ahlinya seluruh negara untuk sertai himpunan 9 Julai nanti bagi menghalang Himpunan Bersih 2.0 anjuran rakyat Malaysia. Terbaru Ketua Pemuda UMCO Khairy Jamaludin pulak, beritahu bahawa dia akan kerahkan ahli-ahli pemudanya adakan juga perhimpunan pada 9 Julai nanti. Tujuannya untuk menyokong ketidakadilan SPR dalam mengendalikan pilihanraya di Malaysia.

Bagi Pak Dee siapa pun yang akan adakan perhimpunan (asalkan aman), apa pun tujuan perhimpunan Pak Dee sokong. Ini baru ada kebebasan berhimpun dan bersuara namanya. Pak Dee kurang setuju sikit dengan Ketua Penerangan PAS, Dato’ Tuan Ibrahim minta polis bertindak terhadap provokasi Perkasam. Biag pi kat depa, kita buat depa pun buat, semua orang buat. Jadi lepas ni tak boleh lagi media talibarut APCO TV3Suku dan Utusan Meloya manipulate isu kononnya perhimpunan itu menyusahkan orang ramai, kerana yang ‘menyusahkan orang ramai’ itu bukan saja PR tetapi juga UMCO dan Perkasam.

Penyertaan UMCO dan Perkasam dalam himpunan 9 Julai nanti (sekalipun berlainan tujuan) menunjukkan sikap tiada pendirian atau bahasa orang tepi jalan cakap sikap ‘munafik’. Sebabnya, dah berhari-hari ahli Perkasam & Pemuda UMCO buat beratus laporan polis seluruh negara membantah Himpunan Bersih 2.0… tup tup depa pulak nak buat himpunan.. kah kah kah.

Apa yang ditunjukkan UMCO dan Perkasam manifestasi dari sikap kelam kabut, tenggelam punca, pemikiran caca marba dan tak ketahawan hala depa akibat ketakutan yang bukan kepalang terhadap kebangkitan rakyat macam di negara-negara Arab tempohari. Bukan senang oii orang yang dah berpuluh tahun di tampuk kuasa, dah berpuluh tahun pula bina kekayaan melalui penyonglapan duit rakyat, bina kemewahan atas derita dan airmata rakyat, tiba-tiba tak hilang semua tu dalam sekelip mata. Tak kata kat depalah, memang tidoq tak lena punyalah.

Bukan saja yang di atas, rangkaian bawahan UMCO pun serupa juga misalnya JKKKKKKP yang terima sebulan RM800. Tak lupa jugak bloggers depa yang terima RM3000 sebulan… tu yang bukan main menyalak serang PR siang malam dengan berita-berita fitnah... buatlah abang, suap mulut anak bini dengan duit haram.. duit fitnah.

Warta Darul Aman

Arkib