Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Thursday, June 16, 2011

Macam-macam cerita dalaman UMNO Be End... biasalah nak 'habih umok' dah

Ni cerita Tok Non kutip dari sebuah blog UMNO, semua tu adalah komen-komen ahli dan penyokong UMNO... kisah kenazakan UMNO menjelang nak habih umok:

1. cerita kes khalwat di sik aku pun dengar juga. Kawan aku kata depa sikit tak heran.Mangkuk hayun tu memang juara betina pun masa dolu-dolu.Jahanam lagi UMNO Kedah.UMNO sik pun bukanlah strong sangat.Mersyauarat perwakilan pun jadi lengang bila dekat nak selesai.Pejuang apa jenis ini.Kalau elaun JKKKP tunggu sampai habis.Mesyuarat UMNO Sik cabut awai.Dato Bashah kena teliti betoi-betoi calon kali ini.Kalau kes lama-lama pun kena ambil kira juga.Kena tanya sama orang kampung halaman dia.Rupanya hebat SUNGGUH KA kerana upaya cium pelbagai isu UMNO.Biarlah ini semua sebagai tauladan dan teguran membina drp bodek buta tuli.

2. Cakap pasai MBU UMNO. Di Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang, tak banyak yang dok tala pemimpin UMNO. Yang depa dok tala kehirokpekok pemimpin dan pemerintahan Kerajaan Negeri tuuuu... Lain pulak di Kedah. Kenapa ya?

3. Betul seperti mana yang ko cakapkan tu, tapi perlu diingatkan juga sepatutnya perbetul rumah sendiri sebelum membetul rumah orang. Kerana sikap beginilah sesetengah pemimpin UMNO naik tocang, berlagak sombong dan kata mere ka kata mereka kata keramat.

4. Kalau benar mengamalkan demokrasi tak salah kalau akar umbi mahu menegur setelah jelak melihat keruntuhan UMNO dengan pemimpin yang hanya mementingkan diri sendiri. Menegur dari dalam ibarat simbah air kedaun keladi.

5. Blog PAS pun membuat teguran seperti yang ko cakapkan tu, jadi tak salah kalau aku menegur pasal UMNO. Kalau tak boleh menerima teguran mahupun pembongkaran demi kebaikan tak payah berparti laaaaaaa. Tolong faham apa itu POLITIK.

6. Kerana keegoan inilah yang membuatkan pemimpi UMNO SP, Padang Serai dan Sik rosak. Kerana sikap tamak membuatkan ramai KB melobi jadi calon PRU13. Sikap rakus dan gila kuasa ini yang merosakkan UMNO itu sendiri.

7. Sungguh Ka.Aku nak cerita bagi.Hanyalah melaui media blok ini lah suara akar umbi dapat disampaikan dan diluahkan.Suara ahli UMNO dibawah dah disekat sama ada dalam mesyuarat cawangan,pemuda atau bahagian.Demokrasi dalam UMNO dah mati dan hanyut.Apakah demokrasi hanya pergi MENGUNDI LIMA TAHUN SEKALI atau UNDI MASA PILHANRAYA KECIL.Lain drp itu semua dengar cakap Ketua Bahagin yang korup dan somobong sahaja.Terutamanya anak muda yang sayang UMNO dan kerajaan.Suara dan pandangan akar umbi Pemuda telah tiada.PU3 langsung tak boleh diaharp lagi.Semoga teguran akar umbi jadi perhatian orang diatas pula.Jangan sedap dengar taklimat Ketua bahagian sahaja.Di Kedah mana ada program dailog atau konvensyen untuk menyemarak kan suara UMNO.Yang ada majlis bodek dan ampu.Sikit-sikit program dengan JKKKKP.Target group yg lain tak mahu undi ke.Orang ramai pun dah muak dah dengan kreneha JKKK ini.UMNO akan kuat dan hebat kalau suara akar umbi di dengar semula.Selagi ada perangai pilih bulu tak tahu apa nak jadi.Kroni pun penting juga tapi jangan sampai keterlaluan.Cuba faham betul-betul apa itu DEMOKRASI.Rakyat bukan bodoh lagi.UMNO jangan amal cucuk hidung.UMNO kena berubah semua cara.Juara Rakyat umpamanya sudah ada unsur peneyelewenagn.............Akar umbi tahu semua ini.Sebab itu hasilnya tiada.Kami bersuara kerana sayang UMNO drp jadi alat pada pemimpin yang tak jujur dan setia dengan UMNO dan parti.HIDUP......Sungguh Ka....you are people voice.

8. Mengenai luahan aku dalam FB, ia adalah mengenai kerakusan nafsu untuk terus berkuasa dan nafsu untuk merampas kuasa. Harap penjelasan ini cukup untuk difahami.

9. UMNO Di Kedah kena di bersihkan dulu dari daki dan kurap kalau nak di hormati dan sayangi.Kalau pakai baju lawa sekalipun daki dan kurap dibadan tidak ditanggalkan UMNO Kedah akan terus rosak.Inilah tugas dan ketegasan dari Dato Bashah.Rakyat hendak tengok UMNO Kedah benar-benar bersih.Pengundi bebas buat keputusan disaat akhir.Calon UMNO kena popular dikalangan rakyat bukan UMNO sahaja.Calon kena bebas dari segala sekandel sex atau lainnya.Kalau ada blogger upahan yang bodek buta tuli pun orang tahu.Lebih baik jadi blogger yg ada prinsip.Bukan yang kena tambat kakitangan atau cucuk hidung.UMNO Kedah kena lakukan ini semua.

10. Perbaik rumah tangga UMNO dulu bagi kemas.Rumah sendiri pun goyang macamana nak selongkak rumah tangga orang.Rumah tangga UMNO pun kalau orang tolak rebah awal lagi.Bercakap benar walaupun pahit.Apa jadi UMNO Sg petani,Kuala Kedah Padang Serai.Buat malu pada orang lain sahaja kalau asyik cari burok orang lain.Cuba ambil perhatian :

Sg Petani ada 3 DUN 1 Parlimen
Kuala Kedah ada 3 DUN 1 parlimen

Pdg Serai ada 2 DUN 1 Parlimen.

Bahagian ini sahaja sudah ada 8 DUN.Selesai bagi elok yg ni dulu.Buang masa sahaja dok tembak orang lain.Apa kepimpinan bahagian di sini buat.Tak peka ke dengan keadaan sendiri.Apakah bahagian yang lain sudah mantap.Jangan buat kerja bodoh.Kemaskan diri sendiri.Isu UMNO sendiri pun bertimbun tak selesai .Kemudian nak ajak cari masaalah dgn orang lain pula.Kalau lemah berundur sahaja jangan buang masa.Cari pengganti yg layak.Tak semestinya muda atau tua.Yang penting mampu memmimpin bawa UMNO Kedah ketempat landasan yang betul.Ramai tokoh muda di Kedah apa yg mereka buat.Macam ayam daging je pun.Sampai lori terbalik pun tak mampu keluar sendiri dari sangkar.Pemuda berarak motosikal pun 10 kali orang yg sama jugalah.Itu pun kerana RM 10.Kalau tidak sorry lah.Boleh UMNO di Kedah bangun segera.Kushusnya Pemuda dan PU3.Dengar kata pelbagai peruntukan turun .Tapi kenapa sunyi je di Kedah.Tak perlulah mengendap rumah orang lain kerana rumah kita pun banyak lubang.Yang utama tutup lubang rumah sndiri dulu supaya orang lain tak mengendap kat rumah kita.

11. UMNO Padang Serai dok bergomoi tak habis lagi.Lagi sakan dok gomoi.Pak Zuber dah mati angin dan gelabah.Dia yg buat bagi UMNO Padang Serai demam.Dia dok mimpi nak jadi Pemangku Tok Ketua Padang Serai.Boleh ke.Dalam undang-undang UMNO ada ke.Aku pun pelik lah.

Warta Darul Aman

Arkib