Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Friday, June 24, 2011

Cerita Rajalawak: JKKKKKKKP langgah ayaq ketum


Oleh: Kawan Sobri Sudin

18 JKKKP Pokok Sena tak terima elaun sejak Januari 2011. Setelah mereka siasat kat Pejabat Perhubungan rupanya mereka telah dipecat sejak tarikh tak terima elaun tu. Siasat punya siasat lagi, mereka dipecat kerana didakwa jual dan minum ayaq ketum. Yang peliknya ialah selama ni depa tak dimaklumkan pun perihal tuduhan tu, nak bela diri pun tak boleh. Pecat pun tak habag sepatah pun.

Nak jatuhkan depa pun rekalah tuduhan yang canggih sikit.. terlibat liwat kambin ka, rogol pokok pisang ka.. ni tuduh minum ayaq ketum pulak. Kah kah kah.. Macam tulah modus operandi UMNO bila nak jatuhkan orang yang depa tak suka, buat tuduhan bukan-bukan. Kalau kat ataih Putrajaya nun buat perangai macam tu, bawahpun serupalah perangai.

Yang sebenarnya depa dipecat bukan kerana ayaq ketum tapi kerana 9 cawangan yang terbabit itu bukan kroni Datuk Mat Lebai Sudin. Hangpa ingat dak pilihanraya 2008, Datuk Pin Man jadi calon Bukit Lada, Mat Sudin kempen 16 cawangan UMNO suruh pangkah Izzat Shauki. Pin Man kalah, Mat Sudin terima hukuman gantung parti.

Habih tempoh gantung jawatan, Ketua Bahagian pun dibagi balik dekat Mat Sudin, maka dia cantas lagi puak-puak Pin Man. Masa Mat Sudin kena gantung jawatan dulu dialah yang pi dok bongkaq habih penyelewengan dalam GLC zaman BN yang jadi modal penceramah PAS dok ceramah siang malam.

Tak sudah cerita UMNO Pokok Sena bergocoh, tu pun jangan.. nak ambik balik Pokok Sena 4-0. Hangpa minum ayaq ketum lah banyak-banyak, lepas tu pasang angan-angan.

(Tulisan ini tidk menggambarkan sikap dan pendirian Kedah La)

Warta Darul Aman

Arkib