Kedah La

Kedah La versi baharu. Menggerak hati nurani dan pemikiran rakyat Kedah untuk melakukan perubahan dalam PRU14 nanti.

Terkini dari Kedah La

Wednesday, June 15, 2011

BERSIH 2: UMNO jadi kalut

Oleh: Lang Tok Teh

Himpunan BERSIH 2, umno tiba tiba jadi kalut macam kucing nak
beranak, semalam , hari ni berduyun - duyun puak – puak pengampu
umno pi balai polis buat repot pasai himpinan BERSIH tu Konon boleh
mengancam keselamatan Negara. Ada yang pi buat repot polis , tak tau
BERSIH 2 tu menatang apa.

Ada yang pi buat repot polis tu, sebab dapat masuk tv, dapat la anak
cucu tengok muka dalam tv. Aku rasa lagi ramai buat repot polis
,lagi bagus BERSIH 2.0 akan dapat publisiti lagi meluas. Aku
insyaAllah bersama Mat Kering Bakar Bata akan bersama menyertai
himpunan tersebut, dua lagi penumpang yang nak ikut bersama ke
himpunan tersebut pun tak tau BERSIH 2.0 tu menatang apa, asalkan nak
lawan umno kami joint itu saja.

BERSIH 2.0 ni nak selamatkan demokrasi Malaysia dari segala penipuan.
Nak bersihkan Malaysia daripada kezaliman kerajaan BN, nak bersihkan
SPR dari menjadi kaldai umno. BERSIH 2.0 mahu pilihraya yang akan
diadakan bersih dari segala penipuan,tiada penggundi hantu, pendatang
tampa izin yang diberi kad pengenalan oleh umno yang mengancam
keselamatan negara , perlu bersih dari senarai daftar pemilih.

Nak bersihkan agensi kerajaan dari dipekudakan oleh umno barisan
nasional, serta macam- macam lagi segala kepincangan demokrasi akan
dibersikan dalam HIMPUNAN BERSIH 2.0. Mesej yang penting nak bagi tau
kepada umno BN bahawa rakyat ada kuasa . Rakyat boleh menaikkan
kerajaan atau menjatuhkan kerajaan samada melalui pilihanraya ataupun
melalui jalanraya. Rakyat mahu pilihanraya yang bersih dan telus.

Mana-mana ahli umno, ahli perkasa atau sesiapa saja rakyat Malaysia
yang memperjuangkan kebenaran boleh joint himpunan tersebut. BERSIH
2.0 tidak menyediakan apa-apa peruntukan termasuk tambang, semua
tanggung sendiri. Umno boleh hantar petugas untuk megira berapa ramai
rakyat Malaysia yang hadir pada perhimpunan tersebut.

Umno diingatkan supaya tidak memperalatkan mana-mana agensi untuk
memprovokasi himpunan tersebut, bimbang dengan provokasi yang
dicetuskan ,rakyat Malaysia yang hadir pada himpunan tersebut
terlatah, jadi macam Mesir.

BERSIH 2.0 bukan pekara main-main bukan tempat untuk mana – mana
pemimpin mencari keuntungan politik,oleh itu mulai sekarang semua
perlu bersedia untuk untuk berada dihimpunan BERSIH 2.0 . Rakyat
terpaksa gunakan jalanraya akibat kedegilan dan kebebalan umno
barisan nasional.

Warta Darul Aman

Arkib